Naturalne sposoby na odporność jesienią

Poznajcie top 10 naturalnych sposobów na wzmocnienie odporności!Znalezione obrazy dla zapytania jesień

1. Miód

W trakcie okresu jesiennego miód jest niezastąpiony. Jest bogatym źródłem witamin, mikroelementów oraz białek enzymatycznych, które mobilizują budowę silnego systemu odpornościowego. Jego działanie rozgrzewające oraz regenerujące, są znane od wielu stuleci. Zalecana dawka to 1-2 łyżeczki dziennie. Świetnie sprawdzają się również preparaty propolisowe czy pyłek pszczeli.

 2. Siła z natury

Działanie miodu można wzmocnić poprzez dodanie do niego owocowych soków czy wyciągów ziołowych – pamiętać trzeba, aby nie były wrzące, aby nie pozbawić miodu swojego działania. Świetnie działają sok z aloesu czy owoców cytrusowych – pomarańczy, mandarynek i cytryn. Dostarczają one nie tylko duże ilości witaminy C, ale również zbawienne dla odporności polifenole oraz przeciwutleniacze.

3. Wywietrz zarazki z mieszkania

Nie tylko wysoka temperatura zabija zarazki. Niska również. Proces wietrzenia mieszkania powinien stać się codziennością. Dla naszej odporności lepiej jak jest za chłodno, niż za gorąco. Termostat w mieszkaniu powinien wskazywać ok. 19 stopni. Powietrze chłodniejsze odświeża umysł i ciało, a sen w pokoju wywietrzonym przynosi lepszy odpoczynek.

4. Zainwestuj w nawilżacz

Powietrze wilgotne jest ukojeniem dla błon śluzowych i skóry. W okresie jesiennym pomimo obfitych deszczów, wilgotność powietrza sukcesywnie się obniża, aż do samej zimy, kiedy to jest krytycznie niska. Odpowiedni poziom wilgotności zagwarantuje poprawne funkcjonowanie barier organizmu. Dodatkowe filtrowanie powietrza pozbawi go zawieszonych cząstek stałych, które są szkodliwe dla układu oddechowego.

5. Jesień plecień?

Pogoda jesienią jest wyjątkowo kapryśna. Czasem słońce i temperatura dochodząca do 20 stopni, czasem deszcz i przeraźliwe zimno. Ubieraj się stosownie do pogody. Przyjacielem odporności są szalik i czapka. Gwałtowne wahania temperatury prowadzą do obniżenia odporności. Zadbaj o to, aby temperatura na dworze nie była zagrożeniem.

6. Odstaw używki

Zarówno papierosy, jak i alkohol są źródłem wolnych rodników. Czynniki te rozkładają witaminy A, C, E i B niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania odporności. Dodatkowo w trakcie stosowania używek w znaczącym stopniu wypłukujemy z organizmu cynk i selen.

Udowodnionym jest, iż alkohol i dym papierosowy powodują zabijanie komórek odpornościowych, tzw. limfocytów. Jesień to dobry okres, aby zerwać z nałogiem…

Całość artykułu możecie znaleźć pod adresem:  https://www.doz.pl/czytelnia/a13233-Naturalne_sposoby_na_odpornosc_jesienia

Serdecznie pozdrawiamy,
Grupa deMedici.pl

Autor: Krzysztof Słomiak

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>